keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

Tää on nyt valmis - laitetaanko vanhat kalusteet paikoilleen? TÄH?!

Mä ja mun uusi yllättävä seinä.
Hämmentävä puhelu:

U(rakoitsija):  Kaikki alkaa olemaan valmista, varmistan tässä vaiheessa että laitetaanko vanhat keittiökalusteet paikoilleen?
M(inä): MITÄH?!
U: Niin että tapetteja juuri haettiin kaupasta, mutta ajattelin vielä varmistaa että oletko hommaamassa uutta keittiön kalustoa vai naputellaanko vanhat paikoilleen?
M: Mutta se valuhan laitettiin eilen?
U: Joo, siis ei se mitään betonia ole, vaan sellaista massaa, joka kuivuu heti. Oli vähän kalliimpaa, mutta koska alapohja tuulettuu hyvin, niin ei tarvitse edes kuivattaa enempää. Niin että miten niiden keittiökalusteiden kanssa tehdään?
M: Ei nyt niitä vanhoja paskoja paikolleen laiteta!
U: Niin vähän ajattelinkin, sanon remppareiskalle, että heittää roskalavalle. Heippa!

Tarkistin kalenterin, on todellakin helmikuun 2. päivä. Jos olisi ollut aprillipäivä, niin en olisi uskonut sanaakaan.

Soitto isännöitsijälle:
I(sännöitsijä): Joo, soitettiin juuri minullekin ja kysyttiin sinun puhelinnumeroa.
M: Siis minulla oli sellainen käsitys, että betoni kuivuu vähintään sen sentin viikossa, että tässä on vielä ainakin kuukausi aikaa...
I: No nyt tämä menee vähän nopeammin, eikös se ole vaan hyvä juttu.
M: No joo, kyllä toisaalta, mutta kun minulla kun oli aika keittiötoimittajan kanssa vasta ensi viikolla...
I: No ne kalusteet kyllä ehtii.
M: ...joo...no...ok.

Kävin asunnolla:
R(emonttireiska): Hei, odottelen tässä juuri, että tuo tasote kuivuu että pääsee tapetoimaan.
M: ... joo ... siis mulla on siis jo seinä ...
R: Tapetti on tässä, löysin samaa kuin aikaisemmin. Mikähän tuon seinän maalin värisävy on?
M: Ei kyllä mitään muistikuvaa.
R: No otan vaan näytteen, kyllä ne siellä kaupassa sen saa selville.
M: Joo. Niin kai. Ei mulle sitten tullutkaan avokeittiötä.
R: ... ?
M: Niin että kun tuo seinä on jo tuossa paikoillaan.
R: Ai jaa, ei minulle kukaan sanonut mitään.

Ei minullekaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti