tiistai 4. maaliskuuta 2014

Iloinen vakuutuksenmaksaja

Sain puhelun vakuutusyhtiöltäni. Kosteusraportti oli mennyt perille ja vakuutusyhtiöni kustantaa väliaikaisasumisen kustannuksia.

Edelleen olin puolustavalla kannalla ja teki mieleni selittää :

- Siis enhän minä nyt mitään kolmiota tarvitse, mutta kun ei niitä kaksioita ollut ja onhan tämä iso ja kaikuuhan täällä kun ei ole edes mattoja lattialla ja...
- Joo, joo, kustannukset korvataan. Skannaat vaan vuokrasopimuksen ja rahat tulee tilille.
- Ai. Kiitos. [Hämmentyneisyyteni sai minut likipitäen sanattomaksi].

Vakuutusyhtiön edustaja kyseli muutosta ja taas tuli hirveä tarve selittää, mitä tavaroita olen muuttanut ja mitä jätin kämpille. Ihan kuin häntä olisi kiinnostanut.

- Laitat vaan ylös muuttoon käytetyt tunnit ja saat niistä korvauksen.
- Ai jaa. Kiitos. [Tällä kertaa hämmennykseni sai minut sanattomaksi].

Niin monet kauhujutut kun olen vakuutusyhtiöistä kuullut, niin tämä kokemus oli päinvastainen. Palvelu oli ystävällistä ja sain selkeät ohjeet, mitä tositteita heille pitää lähettää. Ja muuttotunnit. Ne pitää katsoa kalenterin kanssa. Yritän pitää itseni kurissa ja olla selittelemättä kirjauksissa liikaa.

- No kun se auto hidasteli hieman minun edessä, niin meni pari minuuttia enemmän siinä tavaran muutossa. Kyllä minä muuten olisin nopeammin tehnyt. Ihan varmasti.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti